Biuletyn Gminny “Nasza Gmina – Nasze Miejsce” – wydanie 20

W 20 numerze biuletyny gminnego “Nasza Gmina Nasze Miejsce” przeczytają Państwo m.in. o budżecie Gminy, stawkach podatku, zrealizowanych inwestycjach w 2020 roku czy opłatach za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Wersja papierowa periodyku jest dostępna w Urzędzie Gminy oraz w GCK MultiOsada, gazetka sukcesywnie dostarczana jest również do sklepów na terenie gminy Mała Wieś. Zachęcamy do lektury.

Wersja elektroniczna

Ogłoszenie o naborze kandydatów na rachmistrzów spisowych

Dnia 29.01.2021 r., na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. 2019 r. poz. 1775, z późn.zm.) – zwanym dalej NSP 2021

Pan Zygmunt Wojnarowski – Gminny Komisarz Spisowy w Małej Wsi ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych wykonujących czynności w ramach prac spisowych, związanych z przeprowadzeniem na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w 2021 r. spisu powszechnego NSP 2021.

NSP 2021 będzie przeprowadzony w terminie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2021 r., według stanu na dzień 31 marca 2021 r., godz. 24.00.

Obecnie procedowana jest zmiana ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. poz. 1775 oraz z 2020 r. poz. 1486) wydłużająca czas trwania spisu do 30 września 2021 r. (i– co za tym idzie – okres pracy rachmistrzów spisowych do 30 września 2021 r.).

Termin składania ofert01.02.2021r. – 09.02.2021r.

Więcej szczegółów w Biuletynie Informacji Publicznej

Zwrot podatku akcyzowego

ROLNIKU!

Przypominamy, że w celu otrzymania zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej należy od 01.02.2021 r. do 01.03.2021 r. złożyć wniosek wraz z:

  • oświadczeniem,
  • fakturami VAT potwierdzającymi zakup oleju napędowego (za okres od 1 sierpnia 2020 r. do 31 stycznia 2021 r.),
  • dokumentem wydanym przez Kierownika Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zawierającym informacje o liczbie dużych jednostek przeliczeniowych (DJP) bydła będącego w posiadaniu producenta rolnego w ostatnim dniu każdego miesiąca w roku 2020,
  • oświadczeniem dzierżawcy i wydzierżawiającego (w przypadku posiadania dzierżaw)

Limity, obowiązujące w 2021 roku, stanowią sumę:

  1. kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku za 1 litr oleju napędowego, liczby 100 oraz powierzchni użytków rolnych będących w posiadaniu producenta rolnego,
  2. kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku za 1 litr oleju napędowego, liczby 30 oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych bydła będących w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku.

W przypadku bycia rolnikiem ryczałtowym lub podatnikiem podatku VAT prosimy o taką informację w załączeniu do wniosku. Faktury zostaną odesłane za pomocą Poczty Polskiej wraz z decyzją.

Druki są dostępne do pobrania na stronie malawies.pl  w zakładce Dokumenty   Zwrot podatku akcyzowego oraz w Urzędzie Gminy Mała Wieś.

Wypełniony wniosek wraz z załącznikami należy umieścić w kopercie/ teczce/ koszulce i wrzucić do urny przed Urzędem lub wysłać na adres: Urząd Gminy Mała Wieś, ul. Kochanowskiego 1, 09-460 Mała Wieś.

Nowe wnioski o świadczenie wychowawcze „Rodzina 500+”

W celu kontynuowania pobierania świadczenia wychowawczego („500 plus”) na okres świadczeniowy 2021/2022 należy złożyć wniosek do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Małej Wsi, jako jednostki realizującej w Gminie Mała Wieś świadczenia wychowawcze.

Wnioski będą przyjmowane:

  • w formie elektronicznej od 1 lutego 2021 r.,
  • w formie tradycyjnej (papierowej) od 1 kwietnia 2021 r.

Świadczenia wychowawcze „500 plus” są obecnie przyznane do 31.05.2021 r.

Kolejny okres świadczeniowy będzie trwał od 1 czerwca 2021 r. do 31 maja 2022 r. 

Wypłata świadczenia jest uzależniona od terminu złożenia wniosku.

Termin złożenia wniosku o świadczenie wychowawcze wraz z wymaganymi dokumentami Ustalenie prawa oraz wypłata świadczenia wychowawczego
Do 30 kwietnia 2021 r. Do 30 czerwca 2021 r.
Od 1 maja do 31 maja 2021 r. Do 31 lipca 2021 r.
Od 1 czerwca do 30 czerwca 2021 r. Do 31 sierpnia 2021 r.
Od 1 lipca do 31 lipca 2021 r. Do 30 września 2021 r.
Od 1 sierpnia do 31 sierpnia 2021 r. Do 31 października 2021 r.

Oczywiście cały czas przyjmowane są wnioski na dzieci nowonarodzone lub na dzieci, na które aktualnie nie przyznano świadczeń.

Informator Rodzina 500+ 2021

krótki Informator 500+ 2021

plakat 500+ 2021

ulotka 500+ 2021

Gmina Mała Wieś zapewni mieszkańcom bezpłatny transport na szczepienia przeciwko Covid-19

Gmina Mała Wieś zapewni mieszkańcom bezpłatny transport na szczepienia przeciwko Covid-19.
Z transportu mogą skorzystać:
– osoby niepełnosprawne, tj. posiadające aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupę z w/w. schorzeniami;
– osoby mające obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu od miejsca zamieszkania do najbliższego punktu szczepień.

W tym celu w Urzędzie Gminy Mała Wieś jest uruchomiona infolinia – tel.: 513 807 873 czynna w godzinach 7.00-15.00.
W związku z realizacją bezpłatnego transportu osoby korzystające wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Urząd Gminy Mała Wieś.

Informacja dotycząca organizacji szczepienia przeciw COVID-19 w SPZOZ Mała Wieś

Od dnia 15 stycznia 2021 rozpoczyna się rejestracja pacjentów powyżej 80 roku życia na szczepienie przeciw Covid- 19 – szczepienie od 25 stycznia 2021.

 Od dnia 22 stycznia 2021 roku rozpocznie się rejestracja pacjentów powyżej  70 roku życia- szczepienie od 1 lutego 2021roku.

Pacjenci Ci będą mieli automatycznie wystawione e-skierowanie na szczepienie.

Rejestrować się można

  • dzwoniąc do przychodni pod numer telefonu- 24 2314037 lub 514-382-391,
  • dzwoniąc na całodobową, bezpłatną infolinię –  989
  • rejestrując się elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl

Do zapisu wystarczy numer PESEL oraz numer  telefonu komórkowego. Na podany numer wysłany będzie  SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.

Każdy pacjent, który chce się zaszczepić podpisuje zgodę na szczepienie, przetwarzanie danych osobowych oraz  wypełnia kwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego przed szczepieniem osoby dorosłej przeciw COVID-19. Dokumenty należy wcześniej pobrać z przychodni lub ze strony internetowej – szczepienia.pzh.gov.pl.  Z tak przygotowanymi  dokumentami oraz numerem PESEL zgłasza się wyznaczonego dnia i godzinie na szczepienie.

Informacja o Programie Operacyjnym Pomoc Żywnościowa 2014-2020 Podprogram 2020

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Małej Wsi przy współpracy z Bankiem Żywności w Płocku realizuje Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa Podprogram 2020 finansowany z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym.

Pomoc w ramach POPŻ kierowana jest do tych osób i rodzin, które z powodu niskich dochodów nie mogą zapewnić sobie/rodzinie odpowiednich produktów żywnościowych  a także do osób znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji życiowej (określonej przesłankami z art. 7 ustawy o pomocy społecznej), stanowiąc systematyczne wsparcie. (więcej…)

Content | Menu | Access panel