Przypominamy o obowiązującym Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2023 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. 2023, poz. 1350).

Wnioski o oszacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych przez suszę w 2024  roku, jak ma to miejsce od 2020 roku, należy składać indywidualnie, tj. bez udziału Gminy, drogą elektroniczną za pomocą aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą”, która dokona oceny strat na podstawie danych Instytutu Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowego Instytutu Badawczego. Wniosek mogą złożyć producenci rolni, którzy mają profil zaufany (PZ).

Złożenie wniosku przez aplikację jest konieczne do uzyskania protokołu/kalkulacji, które są niezbędne, aby ubiegać się o pomoc w ramach programów pomocy, określonych przez Radę Ministrów. Jeden producent rolny nie ma możliwości otrzymania kalkulacji oraz protokołu jednocześnie. Na tym rolnicy mogą zakończyć składanie wniosku.

Więcej informacji pod nr tel. 24 269 79 79 lub w pokoju nr 6 w Urzędzie Gminy Mała Wieś.

Link do aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą” wraz z instrukcją https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign

Link do danych Instytutu Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowego Instytutu Badawczego dla gminy Niechlów: https://susza.iung.pulawy.pl/wykazy/2024,1419082/