Przypominamy, że w celu otrzymania zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej należy w terminie od 01.08.2023 r. do 31.08.2023 r. złożyć wniosek wraz z
-fakturami VAT dokumentujące zakup oleju napędowego:
- w terminie od 1 lutego 2023 r. do 31 lipca 2023 r. – jako załączniki do wniosku o zwrot podatku z niewykorzystanego limitu z I naboru wniosków przysługującego w 2023 r. (limit na 2023 r. wynosi 110 l/1 ha UR i 40 l/1 DJP bydła);
- w terminie od 1 sierpnia 2022 r. do 31 lipca 2023 r. – jako załączniki do wniosku o zwrot podatku w ramach limitu przysługującego w 2023 r. w ilości 40 l/1 DJP owiec, kóz i koni oraz 4 l/1 szt. świń.
W II terminie składania wniosków (1-31 sierpnia 2023 r.) stawka zwrotu podatku wynosi:
- 2 zł[1]/ 1 litr zakupionego oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2023 r. do 31 lipca 2023 r. – do wysokości niewykorzystanego limitu z I naboru wniosków na użytki rolne i utrzymywane bydło;
- 1,20 zł/ 1 litr zakupionego oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2022 r. do 31 stycznia 2023 r. – na utrzymywane świnie owce, kozy i konie;
- 2 zł[2]/ 1 litr zakupionego oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2023 r. do 31 lipca 2023 r. – do wysokości niewykorzystanego limitu z wynikającego z faktur zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2022 r. do 31 stycznia 2023 r. – na utrzymywane świnie owce, kozy i konie.
[1] Dla dużych przedsiębiorstw rolnych stawka zwrotu podatku wynosi, 1,46 zł/1 litr ON
[2] Dla dużych przedsiębiorstw rolnych stawka zwrotu podatku wynosi, 1,46 zł/1 litr ON
Do wniosku załączyć należy dodatkowo:
- Oświadczenie o pomocy de minimis,
- dokument wydany przez Kierownika Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zawierającym informacje o liczbie dużych jednostek przeliczeniowych (DJP) bydła, świń owiec, kóz będących w posiadaniu producenta rolnego w ostatnim dniu każdego miesiąca w roku 2022.
- Oświadczenie średniej rocznej liczbie dużych jednostek przeliczeniowych koni będących w posiadaniu rolnika ,
- oświadczeniem o dzierżawie (w przypadku posiadania dzierżaw).
W przypadku bycia rolnikiem ryczałtowym lub podatnikiem podatku VAT prosimy o taką informację w załączeniu do wniosku. Faktury zostaną odesłane za pomocą Poczty Polskiej wraz z decyzją.
Druki są dostępne do pobrania na stronie malawies.pl w zakładce Dokumenty – Zwrot podatku akcyzowego oraz w Urzędzie Gminy Mała Wieś.
Wypełniony wniosek wraz z załącznikami należy złożyć osobiście, umieścić w kopercie/ teczce/ koszulce złożyć w biurze podawczym Urzędu lub wysłać na adres: Urząd Gminy Mała Wieś, ul. Kochanowskiego 1, 09-460 Mała Wieś. (wraz z zapisanym numerem telefonu wnioskodawcy)
Pieniądze wypłacane będą do 31 października 2023 r. w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie.
W przypadku pytań i wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem telefonu 24 269 79 63.